Friday 27 December 2013

Tempat Jatuh Cinta

Saat orang lain percaya aku akan berubah menjadi yang lebih teruk,Allah pertemukan aku dengan hamba-hambaNya yang baik,yang sudi mengajarkan kepada aku tentang ilmu agama.
 Terima kasih kepada yang memomok-momokkan tentang bertapa buruknya UiTM Shah Alam yang aku cintai ni,sekuraang-kurangnya aku lebih berwaspada.
Tapi apa yang aku dapat dekat sini:
1)berkenalan dengan akak-akak seroja yang baik dan berilmu
2)insan2 yang sudi mengajarkan aku apa itu ISLAM
3)kembali kepda diri aku yang sepatutnya
4)bertemu dgn manusia2 yg mengajar aku apa erti hidup
5)memandang diri aku dengan lebih berkeyakinan
6)mengajar aku erti kesabaran berkawan
7)menjadi diri,insan & hamba yg lebih kuat
8)banyak sgt kalau nk listkan semua :)

aku yg sekarang bukanlah aku yang dulu?Taklah,aku masih yg dulu.
manusia serba kekurangan yg kdg2 turun imannya,yg kdg2 naik imannya.
kata TP silat aku: "org yg rasa diri dia baik,dia ada masalah sebenarnya"
Huhuhuhu,ada betulnya kata-kata dia.Aku jatuh cinta dgn tempat ni,tempat yg mana aku rasa diri aku dicintai oleh hamba2 Allah kerana Dia juga.
Tempat yg banyak merubah aku menjadi aku.Berkawan dengan orang yg terima bertapa buruknya sikap seorang Sharizatul,berkawan dgn mereka yg bersabar dgn sikap aku yang serba lemah & terlalu banyak kekurangan.Berlajar untuk makin merindui kasih-sayg FAMILY yg sentiasa mencintai aku yg kdg2 terlupa kpd mereka.Tak tahu nak ulang berapa kali kata2 cinta,tapi rasa x puas bercinta dgn mereka2 yg mencintai aku keraana Dia.

Jujur ckp,
Aku lemah begini,
Aku sakit bila diuji,
Aku lemas bila dikeji,
Tapi aku tetap aku,
Akulah orang yang diberi nikmat,
  Saat aku diuji,
  Dialah yang menemani,
  Menghantar pelbagai berita gembira,
  Jika aku masih ingin merungut,
  Maka aku layak dihukum,
Setelah puas nikmat Dia beri,
Jika aku masih tak bersyukur,
Maka itu tanda lemahnya aku,
Dan akulah yang serba kekurangan,
Dia beri aku rasa sedih,
Agar aku lebih menghargai kegembiraan,
Dan terima kasih Allah,
Kau jadikan aku sebagai aku....

(11.51 a.m 28/12/13 - tempat aku jatuh cinta,UiTM Shah Alam )

(inilah orang yg x lupa mengajar aku.org yg ajar aku mengaji ;) ....-ni gambar ,curi,kak najhan jgn marah ye.huhu )

2 comments:

  1. Amboi....sayang benar dgn uitm ye cik ijat

    ReplyDelete
    Replies
    1. cop2,mcm ne akk leh jumpa blog kite?hahaha,kak farahin kan?

      Delete