Tuesday 15 April 2014

Dunia disebalik Sana

Dunia disebalik sana,
Aku yakin ada cinta untuk ku,
Disana ada yang sayang padaku,
Yang sudi memahamiku,
Tapi wujudkah dunia disebalik sana?
Yang aku tahu hidupku didunia sini,
Tapi dunia ini tak menghargaiku,
Selalu melupakan aku,
Dunia ini tak adil padaku.
     Wahai dunia disana,
      Sudikah kau menerimaku?
     Risau jika kau tak sudi,
     Mimpi ngeri terus menghantuiku
Wujudkan dunia disana buatku,
Untuk aku terus hidup bahagia,
Biarlah aku kecapinya,
Hidup gembira yang aku suka.
     Kau cuba menghalangku?
     Siapa kamu?
     Beraninya memadamkan memoriku,
     Kau buat aku lupa pedihnya hidup disini,
     Kau buat aku gembira dengan hidup ini,
      Kau mengisi kekosongan yang hampir menghancurkan aku.
Biarlah aku terus bersama Mu,
Engkau yang wujud selamanya,
Yang bila aku mencintai Mu,
Kau membalas cintaku,
Yang bila aku menuruti Mu,
Kau hadiahkan aku dengan dugaan yang bahagia,
Hanya Kamu yang mampu menjadikan aku,
Manusia redha bila diduga.
       Inilah yang dulu aku minta,
       Cinta, sayang, bahagia, redha dan kesemua perasaan yang aku perlukan.
       Aku janji tak akan meninggalkan Engkau wahai tuhan ku,
       Maka aku mohon pada Mu,
       Janganlah kau melupakan aku,
       Janganlah biarkan aku kembali sendiri,
       Agar aku tak lagi mengharapkan dunia disebelah sana,
       Dunia yang hadir tanpa kebenaran Mu,
       Moga aku cukup bersedia,
       Bila Engkau memanggilku,
       Untuk menghadap Mu disana.....

- Tulisan cinta ini, dari aku yang baru menjumpai hidupku. Dan kamu? Hidup kau bagaimana?-


No comments:

Post a Comment